מדריך מצולם לטיפול מנוע יאכטה

מדריך מצולם לביצוע טיפול מנוע של יאכטה מואנה

בתמונות ובסרטון תראו טיפול במנוע מסוג יאנמר 30 כוח סוס, מנוע יחסית קטן.

 

במסגרת ההכנות המקדימות לטיפול, חשוב להכין מראש את את כל הכלים וחלקי החילוף שאנחנו נצטרך לביצוע הטיפול, רצוי להשתמש בחלקי חילוף מקוריים על פי המלצה של היצרן וכמובן, כלי עבודה מתאימים. בתחילת הטיפול אנחנו נניע לכמה דקות את המנוע, אנחנו רוצים שהשמן יהיה חם ופחות סמיך כדי שנוכל לשאוב אותו ביתר קלות, ומשם אנחנו נתקדם להתחלת הטיפול עצמו.

החלקים שיש לי היום על השולחן הם בערך כל החלקים שאנחנו היום כנראה נחליף. יש לנו פה אימפלור אנחנו נסתכל על האימפלור שלנו במידה והאימפלור שלם ובמצב טוב, אנחנו לא נחליף אותו אין צורך, אבל במידה וכן, יש לנו כאן אחד חדש אנחנו כן להחליף את המסנן שמן שלנו. אנחנו נחליף את המסנן דלק. ואנחנו נסתכל על הרצועות שלנו ונחליט אם אנחנו צריכים להחליף אותן בחדשות או לא. כמובן אנחנו גם נחליף את השמן של המנוע נשתמש במשאבת שמן כדי להוציא את השמן שקיים עכשיו ולאחר מכן נשים את השמן החדש וזה מה שאנחנו נעשה היום בטיפולים תקופתיים אפשר גם לעשות החלפה של השמן גיר אבל את זה אנחנו נשאיר לטיפול גיר שאנחנו נעשה בהמשך. אז בואו נתחיל.

החלפת אימפלור

טוב, אז אנחנו נתחיל עם האימפלור. המשאבה של המים המלוחים נמצאת בדיוק כאן. לפני שאנחנו מתחילים לפתוח אותה סגרנו את ברז המים בכניסת מי ים שנמצאים אצלנו בברך, בכל סירה זה נמצא במקום אחר. אבל חשוב לסגור אותו כדי שלא תמשיך זרימת המים מהים לתוך השיפוליים ולתוך הספינה אז סגרנו את הברז ועכשיו אנחנו נפתח את הברגים אחרי שנפתח את הברגים אנחנו נבדוק את המצב של האימפלור ונראה אם הוא צריך החלפה או לא אחרי שפתחנו כמה ברגים ומתחיל להיות קצת חופש בפקק של המשאבה אז מתחילים לזרום מים בעצם כל המים האלה, אלה מים שכבר היו בצינור. אנחנו ניתן להם לזרום החוצה כדי שלא יפריעו לנו ושלא ירטיבו אותנו כשנפתח את הפקק עכשיו אנחנו יכולים להסתכל על האימפלור שלנו. כמו שאתם יכולים לראות, כל החתיכות שלו שלמות אז אין לנו צורך להחליף אימפלור. מצוין. אנחנו סוגרים ואנחנו מתקדמים לשלב הבא.

ניקוי פילטר מים / מסנן מים

ניקוי מסנן מים

אחרי שבדקנו את האימפלור וראינו שהוא במצב תקין, אנחנו לא צריכים להחליף איתו, אז אנחנו יכולים לשמור את החדש לפעם הבאה. הדבר הבא שאנחנו נעשה זה לבדוק את המסנן של המים. נרוקן אותו, ננקה אותו ונתקדם הלאה לשלב הבא. טוב, אנחנו נפתח עכשיו את המסנן מים שלנו המסנן מים בעצם התפקיד שלו. זה לסנן את המים שמגיעים דרך הים, להפריד בין החלקיקים והלכלוך שנכנסים דרך המי ים אל המנוע, ובעצם שנקבל לתוך המערכת מנוע שלנו, מים נקיים בלי לכלוכים. אז אנחנו מנקים עכשיו את המסנן גם את הבפנים שלו. גם את המסנן עצמו אנחנו ננקה תיכף בכיור. ונרכיב חזרה סיימנו לנקות. אנחנו מחזירים את המסנן נקי, מצוחצח וכמו חדש לעבודה.

מסנן אוויר / פילטר אוויר

החלפת מסנן אויר למנוע ביאכטה

 אז טיפלנו במערכת המים. עכשיו אנחנו נתקן, ננקה את מסנן האוויר, מסנן האוויר שלנו. צבר הרבה לכלוך ואנחנו רוצים באותה הזדמנות שאנחנו עושים את הטיפול התקופתי, לנקות אותו, ושיהיה במצב חדש אז בואו נראה הפילטר אוויר שלנו. אנחנו נפתח אותו, נסתכל עליו בפנים, נראה מה המצב שלו וננקה אותו קצת כמו שאנחנו רואים. אנחנו רואים שהמצב שלו די טוב. נעשה לו קצת נשיפות בחוץ, קצת לנקות אותו כמו שצריך, גם את המכסה שלו ונחזיר פנימה די פשוט אחרי שניקינו את הפילטר. אפשר להחזיר אותו ולהתקדם לשלב הבא.

פילטר דלק

שלב ראשון – ניתוק אספקת הדלק

מפריד מים

טוב, סיימנו עם מערכת המים. בדקנו את האימפלור ניקינו את המסנן מים הדבר הבא שאנחנו נעשה זה הפילטר דלק נחליף את הפילטר דלק שלנו, ולאחר מכן להתקדם לשלב הבא בואו נתחיל. הדבר הראשון שאנחנו נעשה לפני שנתחיל את הטיפול בספרטור זה לסגור את ברז דלק. אנחנו בעצם רוצים להפסיק את הזרמת הדלק לתוך המנוע כדי שנוכל לעבוד על הספרייטור בצורה נקייה ומסודרת. המסנן דלק זה השלב הראשון שעובר הדלק מהרגע שהוא יוצא ממיכל הדלק שלנו. אז כדי לסנן אותו אנחנו נפתח את הבורג ניקוז שנמצא בתחתית הכוס. ננקז את כל מה שנמצא שם, ונעבור לשלב הבא.

החלפת פילטר דלק

החלפת פילטר דלק במנוע יאכטה

אחרי שסיימנו לבדוק את המסנן הגס, אנחנו עוברים בעצם לפילטר השני, הפילטר העדין שנמצא כאן למעלה. בתוכו נמצא המסנן. מה שהראיתי לכם מקודם החדש ואותו אנחנו נחליף בפנים אנחנו פותחים את המסנן, מוציאים בעדינות. שולפים את המסנן החוצה ונחבר מחדש את המסנן החדש שלנו. מסנן נקי. מסנן מקורי. תואם למנוע ונשים בחזרה את הכיסוי.

החלפת שמן מנוע

טוב, סיימנו עם רוב הדברים. טיפלנו במערכת מים. טיפלנו במערכת אוויר וטיפלנו במערכת דלק. נשארה לנו המערכת שמן. יש לנו פה את המשאבת שמן, ויש לנו עבור מיכל שמן חדש שאיתם אנחנו נטפל בהם. וכמובן, המסנן שמן, שנחליף אותו יחד עם את האטם שלו שנמצא בפנים אז הדבר הראשון שאנחנו נעשה לפני שנתחיל לשאוב את השמן.

ריקון השמן מנוע הישן

אנחנו נכניס את הצינורית של המשאבה דרך החריץ של המדיד שמן, נחבר את הצינורית אל המשאבה שלנו אחרי ש חיברנו אותו. למשאבה אנחנו מתחילים לפמפם אנחנו צריכים לפמפם מספיק חזק כדי להתחיל ליצור לחץ ראשוני בתוך המשאבה. ואחרי שמתחיל להיכנס לנו שמן, זה ימשיך בצורה קלה יותר אחרי שהתחלנו לפמפם ויצרנו מספיק ואקום המשאבה תמשיך להזרים את השמן לתוך המשאבה בצורה עצמאית. לא צריך להמשיך לפמפם עד שזה בערך הגיע לקומה השלישית. בערך שלוש ליטרים של שמן. וברגע שזה יגמר, אנחנו נפסיק וננתק את הצינורית מאגן השמן ונמלא את השמן החדש.

החלפת מסנן שמן

בשביל לפתוח את המסנן שמן יש מפתח מיוחד אנחנו מסובבים נגד כיוון השעון ומוציאים את המסנן בזהירות כדי להרכיב את החדש לפני שנרכיב את המסנן החדש ננקה קצת את השמן שנזל החוצה חשוב תמיד לעבוד בצורה מסודרת ונקייה עם ניר מגבונים צמוד אלינו או סמרטוט כדי שנוכל לנקות אחרינו אחרי כל צעד. לפני שאנחנו נתקין את המסנן אנחנו נשפוך אליו טיפה שמן נמלא אותו בשמן גם בפנים וגם נמרח קצת על הטבעת איטום, כדי שהטבעת איטום תיכנס בצורה חלקה ושכבר תהיה משומנת, ולאחר מכן נתקין את המסנן. שופכים בזהירות ממלאים את הכוס ולאחר מכן אנחנו נבריג את הכוס לתוך המנוע.

מילוי שמן מנוע

מילוי שמן מנוע

אז אחרי שרוקנו את השמן והחלפנו מסן אנחנו נפתח את פתח השמן ונמלא מחדש נשתמש במשפך גם זה משפך מאולתר כדי שלא נשפוך מסביב למנוע ובצורה זהירה נשפוך בחזרה בסביבות ה שלוש – ארבע ליטרים אל תתפסו אותי במספר פשוט תבדקו בהוראות היצרן של המנוע ולפי זה תמלאו במנוע.

סיימנו את הטיפול, טיפלנו במערכת דלק מערכת מים, מערכת אוויר ומערכת שמן. עכשיו אנחנו רוצים להניע את המנוע ולהתחיל לתת למערכות לזוז. הדבר הראשון שנעשה זה לפתוח את הברז מים סגרנו אותו בהתחלה אתם זוכר של המים המלוחים נפתח אותו בחזרה הדבר הבא שנעשה זה להניע את המנוע. המנוע יניע לרגע, הוא יניע כי עדיין יש דלק במערכת דלק ולאחר מכן הוא יכבה, כי נכנס לנו האוויר למערכת ברגע שטיפלנו במפריד דלק מים. אז אנחנו עושים פריימינג שמעתם בטח את המושג ואתם מכירים אותו ונעשה פריימינג למערכת נזרים עוד דלק כדי לכסות את האוויר שנכנס למערכת ואז בעצם נוכל להניע את המנוע כרגיל.

פריימינג – להוציא את האוויר מהמערכת

 לעשות פריימינג יש כמה דרכים אנחנו נעבור היום על דרך אחת שזה בעצם באמצעות הנעה ארוכה של המנוע בואו נראה איך עושים את זה אנחנו נניע עכשיו את המנוע ונעשה הנעה ראשונית כמו שאתם רואים הוא נכבה בגלל שיש לנו אוויר במנוע, הגמגומים שאתם שומעים הם בגלל האוויר שנכנס למנוע, כל הנעה כזאת היא מכניסה עוד דלק למנוע ומצמצמת את האוויר ואנחנו רואים שהמערכת עובדת בצורה חלקה אחרי שהוצאנו את כל האוויר החוצה אפשר להתקדם זהו חברים סיימנו את הטיפול עברנו על כל השלבים אני מקווה שהצלחתם ללמוד משהו מזה.

 חברים עד כאן הטיפול מנוע שעשינו למנוע של יאכטה מואנה ואתם מוזמנים לצפות בנו בפעם הבאה שנעשה הדרכה תודה לאהרון שעשה לנו את הטיפול ומקווים שנהניתם.

sail

הישארו מעודכנים

קבלו ישירות למייל את כל העדכונים, החדשות והידע המקצועי
ביותר מהמומחים לשייט של Blue Wave Tashoot

    אני מאשר/ת קבלת עדכונים והודעות

    דילוג לתוכן