עדכון מועדון אוקטובר 2023

חברים יקרים
אחרי החגים כבר כמעט כאן..
הסתיו והחורף בחופי ישראל הם עונות נפלאות לשייט!!!
במקומות רבים ברחבי ההמיספרה הצפונית, שייטים יתחילו בקרוב להיערך לסיום העונה. בעלי יאכטות יפליגו לנמל הבית, או ליעד שמתאים להם לאחסנת חורף. שייטים אחרים יארזו את ציוד השייט, עד לאביב הבא. וחברות ההשכרה נכנסות למתכונת חורף. אצלנו, לעומת זאת, ניתן ואפילו מומלץ להפליג כמעט בכל השנה.
ניתן להעריך באופן גס, שבשנה ממוצעת באזורינו ישנם למעלה מ 300 ימים טובים להפלגה בשנה. בסתיו ובחורף ישנם ימים רבים של ים שטוח, שמש נעימה ורוח טובה. תנאי מזג האוויר הם אכן דינמיים יותר מאשר בקיץ, אבל דווקא עובדה זו יוצרת עניין נוסף וגיוון ביציאותינו לים. במהלך עונות אלו נוכל ללמוד ולהבין כיצד להתאים את עצמנו לתנאים המשתנים. נוכל לרכוש מיומנות מעמיקה יותר בהבנת תחזית ונאלץ להיות מסוגלים להגיב לשינוי בתנאי ההפלגה. בנוסף הלחות הקיצית מפסיקה להעיק והשמש קצת יותר נעימה. כמובן שמידי פעם הים סוער מידי ומסוכן. בימים אלו עלינו לאבטח את כלי השייט במרינה ולהישאר על החוף. לאחר מכן נוכל ליהנות מלהסתכל על הים ולהרגיש את עוצמת הרוח והגלים.
לסיכום, אני מזמין את כולכם, להמשיך להפליג, גם אחרי החגים. בואו ליהנות מהים גם בסתיו ובחורף, ובתקווה תשלבו גם מידי פעם ביקור במועדון או איזו כוס של תה חם בימים הסוערים.

בברכה,
רואי מזלי, מנכ"ל

 

שישי צהריים סוף עונה

מכירים כבר את הסניף שלנו בקפריסין ?

2 מונוהולים מפנקות ו-2 קטמרנים מדהימות לרשותכם להשכרות בלימסול גם לתקופות קצרות – החל מ- 3 ימים בתאום מראש ואפשרות גם להשכרה יומית על בסיס מקום פנוי.מזג האוויר בקפריסין דומה מאוד לישראל ומאפשר הפלגות מדהימות גם בסתיו ואפילו לאורך החורף בימי שמש נעימים.

10% הנחה על כל ההשכרות לחברי מועדון פעילים

 

מוזמנים להצטרף להפלגה חופית מודרכת לאשדוד וחזרה

להכיר את החוף הדרומי, לפגוש אוניות ומיכליות ענק מחוץ לנמל, מפרשנות, ניווט, כניסה למרינה זרה ועוד…

משחררים חבלים ב – 8/10 בבוקר
מצטרפים? דברו איתנו לקבלת כל הפרטים

הרצאה מרתקת וחשובה של יפית ביטון, רכזת בית הספר שלנו – ניתוח אירועים והפקת לקחים – הרצאה חשובה לכל סקיפר.

29/10, 18:00 אצלנו במועדון בהרצליה.
מספר המקומות מאוד מוגבל.
הגעה בהרשמה מראש בלבד.

 

הפותחים מחזור נוסף של PRO-SKIPPER

הצטרפו לקורס מקצועי שיקפיץ את הרמה שלכם כסקיפרים במגוון נושאים, תוך הכנה לעמידה בכל הקריטריונים להוצאת משיט 40 מסחרי.
שליטה בסירה במגוון מצבים בסינגל הנדד
תפעול תקלות ומצבי חירום
גרירה והיגררות
ניווט מתקדם
שליטה בקטמרן
הפלגה עיוורת!
ועוד…

הרצליה: מתחילים ב- 5/11
חיפה: נפתחת קבוצה ב- 16/10 – נותרו 2 מקומות אחרונים!

צרו קשר לכל הפרטים:

 

 

קורס מבוא לקטמרן בהרצליה:

קורס הכרות עם עולם הקטמרנים. שליטה בכלי שייט עם שני מנועים, שני גופים ורוחב משמעותית גדול ממה שאתם מכירים. 3 מפגשים של שלוש שעות על 2 הקטמרנים שלנו – ה"יובל" וה"עמית". נתנסה בתמרוני מנוע, מפרשנות, ועוד…

מועדי הקורסים הקרובים:
26/10
2/11


קורסים והכשרות

קורס מבוא לקטמרן בהרצליה:

קורס הכרות עם עולם הקטמרנים. שליטה בכלי שייט עם שני מנועים, שני גופים ורוחב משמעותית גדול ממה שאתם מכירים. 3 מפגשים של שלוש שעות על 2 הקטמרנים שלנו – ה"יובל" וה"עמית". נתנסה בתמרוני מנוע, מפרשנות, ועוד…

הקורס הקרוב נפתח ביום רביעי ה- 30/8


קורס GMDSS – SRC

קורס רדיו טלפון הנדרש להוצאת רישיון משיט 60. הקורס עוסק במכלול מכשירי התקשורת ביאכטה ונהלי המצוקה והחירום בכל הקשור למערכות התקשורת.
הקורס מכין למבחן הסמכה של משרד התקשורת ומשלב בין לימוד עצמאי במערכת לימוד אינטרנטית ומפגשי כיתה עיוניים ומעשיים.מתחילים ב- 24/10

קורס עזרה ראשונה 44

קורס עזרה ראשונה הנדרש למשיטים להוצאת רישיונות 60 ו- 40.

מתחילים ב-  24/10


כמעט על כל היאכטות שאתם מפליגים עליהן, מותקנת מערכת לגלגול המפרש החלוץ, כדי להקל על התפעול השוטף של המפרש. מערכת זאת נקראת jib roller, או head Furler. המערכת מותקנת על הונטה הקדמית ומאפשרת גלגול של המפרש החלוץ סביב אותה ונטה כדי לסגור את המפרש ופתיחה פשוטה של המפרש כולו או חלקו, כשרוצים להשתמש בו.
חשוב להבין שלונטה הקדמית חשיבות קריטית בתמיכתו של התורן. לכן מומלץ להשתמש במערכת ה jib roller באופן נכון, זהיר ומבוקר. בתור התחלה, כל נפנוף בלתי מבוקר של המפרש גורם לזעזועים לאורך הונטה, מה שעלול ליצור נזק למפרש, לונטה או לנקודות החיבור של  הונטה אל סיפון או אל התורן. לכן נשתדל להקפיד על שחרור מבוקר של המפרש גם במהלך פתיחתו וגם תוך כדי הפלגה. כשנפתח את המפרש, נשחרר את ה jib roller, תחת בקרה כדי למנוע פתיחה מהירה מידי שתזעזע את המערכת. במהלך גלגול המפרש יש להיזהר מהפעלת כוח מוגזם על הגיב רולר. לכן עלינו להקפיד לגלול את המפרש באופן ידני ולהימנע ככל הניתן משימוש בכננות ובעיקר משימוש בכננות חשמליות. כדי להפחית לחץ מהמפרש ולאפשר גלגול שלא דורש כוח רב, מומלץ לשוט ברוח קהה בה עוצמת הרוח המדומה יורדת ואף ניתן לרדת לרוח מלאה ולהשתמש בהסתרה שמייצר המפרש הראשי למפרש החלוץ. בצורה כזו, אין סיבה שגלגול החלוץ ידרוש כוח רב. במהלך גלגול המפרש, חשוב להביט על המפרש עצמו ועל התוף שנמצא בתחתית המפרש, כדי לוודא שהמפרש אכן מתגלגל ושישנו מספיק חבל על התוף כדי לאפשר לנו להמשיך בתהליך. משיכת ה jib roller כשהמפרש אינו מתגלגל. בין אם בגלל שהחבל תפוס ובין אם בגלל שהסתיים משך החבל סביב התוף, עלולה להסתיים בנזק לונטה הקדמית. במצב בו גלגול המפרש עדיין דורש כוח רב, מומלץ לשלוח איש צוות לחרטום הספינה, כדי למשוך את החבל, ישירות ביציאה מתוף הגלגול ובכך לבטל הפרעה שנגרמת כתוצאה מנקודות חיכוך, שינויי כיוון וגלגלות תקולות שעלולות להקשות על התהליך.
לסיכום חשוב להקפיד על שימוש נכון ב jib roller, במהלך גלגול ופרישת המפרש החלוץ. זאת במטרה לשמור על תקינות המפרש, הונטה הקדמית והתורן


מאחלים חודש מלא הפלגות, ים, מפרשים וכיף.
מחכים לראות אתכם על הרציפים…. 
sail

הישארו מעודכנים

קבלו ישירות למייל את כל העדכונים, החדשות והידע המקצועי
ביותר מהמומחים לשייט של Blue Wave Tashoot

    אני מאשר/ת קבלת עדכונים והודעות

    דילוג לתוכן