הפלגת זמן ים קפריסין- יוון, יוני 2021

הפלגת זמן ים קפריסין יוון של חמשת המופלאים

12 יוני 2021 – 19 יוני 2021

כתב ארנון סינגר

לכל ימאי יש את היום הזה שבו נקשרת הנפש שלו באהבה לים לסירות להרפתקה ולחופש.

מאותו יום הוא משקיע זמן כסף ומאמץ כדי להגשים את אותו חלום.

ההפלגה שלנו למעשה היא הצעד המסכם של אותו חלום.

כולנו עברנו מי יותר בקלות ומי ברוב קושי את הדרך, והנה החלטנו לצאת לסי טיים שיהיה מעל המינימום הנדרש.. לא בחרנו בחבר סקיפר ותיק שימלא לנו טופס כך או אחרת… בחרנו מדריך מקצועי שיתן לנו ערך מוסף.

רצה הגורל שאכן כך יהיה.  הקוסמוס חיבר אותנו עם האדם המתאים ביותר שאפשר לבחור למשימה. אבל הקדמתי את המאוחר.

משדה התעופה למרינה לימסול

נחזור להתחלה. בחרתי את רגע הנחיתה בקפריסין. טיסה ראשונה אחרי הקורונה סירבול בנהלים ובטפסים הזמנות טיסה. הכל עבר…

נחתנו בשדה התעופה בפאפוס ולקחנו הסעה שהביאה אותנו לבסיס השייט במרינה לימסול ואז הפכנו לצוות.

צוות זמן ים קפריסין יוון יוני 2021

ביום הראשון להגעה חלק יצאו לקניות חלק עזרו במנהלות החתימה ובתהליכי קבלת היאכטה, הכל חשוב .

הקבוצה שלנו מנתה את יוסי עמיאל, רונן מולדובן, איציק שחר, ארנון סינגר והמדריך הקפטן גיא שתקני.

כל אחד קיבל משימה משלו. אני למשל הוצאתי את היאכטה לדרך.

אז כן למדנו הכל, כבר יצאנו לים אבל תמיד יש את הפיין טיונינג שאפשר לקבל מגיא. זה תמיד מתקבל כערך מוסף ואף פעם לא כביקורת.

מהר מאוד מצאנו את עצמנו במה שקיבל את המונח "מיים ושמיים"  כלומר נמצאים בלב ים בלי קשר עיין עם אף חוף.

בין מים לשמיים

נתיב השייט מרינה לימסול בקפריסין – קסטלוריזו יוון

המסלול עצמו היה יציאה ממרינה לימסול בלילה, הפלגה של כ- 200 מיילים ימיים לאי היווני קסטלוריזו, בילוי של יום באי ולמחרת חוזרים. בדרך חזור עצירה במעגן פאפוס ובמפרץ פיסורי בקפריסין.

בהפלגה לאי קסטלוריזו זכינו בגלים של כ 2 מטרים מה שאומר סירה קופצנית.  חלק שרד את התנועה וחלק החזיר חלקים ניכרים מהארוחות המושקעות שהכנו…

חשוב להזכיר שכל מה שקרה בבמהלך ההפלגה היה מעולה כי גם אם עשינו טעויות (והיו כאלה) למדנו מהן הרבה וזו למעשה מטרת ההפלגה.

למשל בשלב מסוים קיצרנו את אחד הלגים המתוכננים(!) ונכנסנו למפנה חדש מוקדם מידי. מה שגרם לרוח על האף ולהרבה שעות מנוע שניתן היה לחסוך… העיקר.. למדנו

וכך הלאה.

ואז.. רואים יבשה!  הגענו למרחק שרואים את הרי טורקיה .

ניווטנו ברוב זהירות שלא לחדור לגבול ארצם.

תלינו דגל יוון ברגע הנכון, יחד עם דגל צהוב .. התרגשות של פעם ראשונה.

הכניסה למעגן האחרון של קוסטלריזו השאירה אותנו פעורי פה.

מפרץ קסום עם צבע כחול שאין כמוהו בפלטת הצבעים.. בתים קסומים מפוזרים על הגדות .. גן עדן.

באי נקשרנו, דאגנו למלא מיכלים כולל את הבטן בדג שתפסנו קודם לכן בלב ים.

עגינה באי קסטלוריזו

לאחר ביצוע טקס החותמות בדרכון (שלזה בעצם באנו) יצאנו לטיול קצר עם מדריך מקומי למערה הכחולה.

(הסרטון הופק ע״ רונן מולדובן ואיציק שחר)

וזהו. אפשר לספר עוד הרבה על החוויות בחוף מפגשים עם סירות וכלי שייט אחרים בים ובמרינות ..

אבל קצרה היריעה ולכן רק אסיים בתודה ענקית

לכל 5 המופלאים שהיינו ושעברנו יחד את טקס החניכה לקראת סקיפר בנלאומי.

תודה ענקית לגיא שתקני! איש הים המושלם שהפך אותנו לימאים טובים משהיינו

ותודה כמובן לנפטון.

יאסס

לפרטים נוספים ומועדי הפלגות צרו איתנו קשר בווטסאפ בית הספר לשייט: 058-7964703 או התקשרו אלינו אל: 09-9579390