יומן מסע חברים, הפלגה בקרואטיה, יולי 2021

יולי 2021

כתב: דוד שושני

סיכום ועריכה: סבג משה

משתתפים: סקיפר משה סבג , דוד שושני,  אהרון שמואל,  אריה אלבז, יחיאל שרביט, סמי סויסה, דוד פרץ.

כמו בכל מסע, מתכננים תוכניות ומסלולים, אך בשטח משתנים on line   חלק מהתוכניות והמסלולים והכל בהתאם לתנאי השטח ורצון החברים.

יום רביעי – טיסה לספליט, שהייה בספליט במשך 3 ימים, שנוצלו לטיולים בסביבה:

יום אחד טיול ב – trugir בסמטאות העיר הישנה, במרינה , ובערב במסעדת דגים בלב העיר הישנה.

למחרת נסיעה לנהר גועש ובו עשינו רפטינג מהנה מאוד – חובה לכל מי שמגיע לספליט,

התחלת המסע הימי

יום 1 – שבת 03/07/2021

יציאה מ- split"". אחרי ארוחת בוקר לכיוון rogoznika"  " למרינה  "frapa"  בצהריים, היינו אמורים לקבל את הספינה בשעה 15:00, אולם לאחר דברים קיבלנו את הספינה ב 13:15 ,יחד עם נציג החברה ערכנו סקירה בספינה, בדקנו שלמות ותפעול מכשירים.

בינתיים בזמן זה חלק מהחברים נסעו לערוך קניות, מזון  ושתייה למשך ההפלגה.

לספינה שלנו קוראים "KATAJINA"   מסוג DUFOR 46F    משנת 2020 ובנוסף  מזוודת ב – "דינגי" עם מנוע ,לצורך ירידה לחוף.

התארגנו בזריזות ובשעות אחה"צ יצאנו לים והגענו למפרץ "lemes" ,פה נשאר לעגינת לילה קשורים ל"בויה".

עלות העגינה כאן 300 קונה (מטבע קרואטי), יש סידור שאם הצוות החונה עולה למסעדה אשר נמצאת על החוף כדי לאכול, אזי הוא מזוכה בגין העגינה.

סמי הכין ארוחת ערב בספינה וכשנגשנו לאכול הסתבר שבמקום מלח השף שם סוכר. תארו לכם סלט ירקות מתוק. נקוה שזה לא יקרה שוב, אחרת נאלץ לפטר את השף.

בכל מקרה זה מסמל על התחלה מתוקה של המסע.

יום 2 , ראשון- 4.7.21   ב-  LEMES

בוקר חדש, יום חדש, לפנות בוקר היה לנו גשם קל שחדר דרך ההצ'ים הפתוחים,   החברים השכימו והתארגנו להכנת ארוחת בוקר, כמובן שהיינו צריכים מלח וגם חלב שכבר לא היה לנו. (בקניות קנו סוכר במקום מלח, ויוגורט במקום חלב)

משה ואהרון יצאו עם ה"דינגי" למסעדה שעל החוף וקיבלו חלב ומלח.  יש סיכוי שנקבל ארוחה לא מתוקה.

אכלנו ארוחת בוקר טובה, כמיטב המסורת  וכו'.  בשעה 10:00 יצאנו מ- "lemes"  לכיוון התחנה הבאה.

השעה 11:00  הגענו ל- " " uvala  pockucina במפרץ הזה היו הרבה סירות שעגנו כמונו על "בויה", אריה החל בדיג ותפס 5 סרגוסים.  סמי הגזבר שלנו היה מרוצה כי כך נחסוך בהוצאות .

בשעה  14:30 יצאנו והמשכנו בשייט, הרמנו מפרשים העגינה ביום עולה 150 קונה ובלילה 300 קונה, גם במפרצים האחרים כנ"ל. ( 2 קונה = 1 שקל )

בשעה 16:00 הגענו למפרץ "smokvica" לעגינת לילה. במפרץ זה חייבים לאכול במסעדה שבמפרץ אחרת לא ניתן לעגון במפרץ זה,

בשעה 20:00  ירדנו עם ה"דינגי" בשתי נגלות אל מסעדה שנקראת ""PICOLO ,בתחילה ישבנו בחוץ ולפתע ללא התראה מוקדמת החל לרדת גשם חזק, הכניסו אותנו לתוך המסעדה ושם אכלנו דגים כמובן. בתום הארוחה בשעה 22:00 חזרנו למזח ממנו עלינו שוב  לדינגי, חושך מצרים בקושי ראינו היכן אנו נמצאים וחזרנו לספינה.

יום 3- שני  5.7.21

בשעה 10:15 יצאנו מ- ""smokvica  אחרי ארוחת בוקר טובה ורחצה בים, פתחנו מפרשים אבל עדיין אין רוח משמעותית, הגענו למפרץ שלא על פי התוכנית המקורית ליד העיירה  "uvala  slanica"  יש שם חוף רחצה מוכרז יפה ומרשים ,יש בו מתקנים צפים לילדים בעיקר. זרקנו עוגן, וקפצנו לשחייה עד החוף טיול בחוף מאוד מרשים.

בשעה 14:00 הרמנו עוגן  ויצאנו לכיוון מרינה בשם  piskara  והגענו בשעה 16:30 .

נציגים של המרינה קבלו את פנינו  ועזרו בקשירה, רוח חזקה מאוד קיבלה את פנינו.

עכשיו השעה 18:30  והרוח עדיין חזקה מאד וקרה.

המים המתוקים בברזים מתוקצבים בשעות פתיחה בודדות,

חלק מהחברים  התקלחו בספינה וחלק במקלחות שבמרינה, מצב הקפה בכי רע, עומד להיגמר, ארוחת ערב נאכל בספינה, סמי השף מכין.  "אין על השף שלנו"

בבוקר יצאנו לטיול רגלי לתצפית על הגבעה בעורף המרינה, נוף עוצר נשימה מפרצונים ואיים יפים, ורואים גם באופק את ההרים מאיטליה ,  במרחק של כ – 85 מייל,

יום 4,  שלישי 6.7.21

יצאנו ליום חדש בשעה 11:00. יש לציין ללא ארוחת בוקר.

היציאה מאוחרת בגלל שהחברה עלו לתצפית יפה שממנה אפשר לראות את איטליה באופק

מרינה " piskara", זהו מפרץ לא מומלץ. אלא אם אין ברירה ולנו באמת לא הייתה ברירה, כי היינו צריכים למלא מים מתוקים במכלים. לאחר שניצלנו כ- 70% מקיבולת המים.

אחרי הפלגה כ- 30 דקות, הגענו למפרץ יפיפה שנקרא "uvala  lavsa",  עכשיו הגיע נציג של המקום וביקש שניצה מכאן כי ה-"בויות" מיועדות למי שאוכל פה במסעדה. (כרגיל)

אנו מתכוונים לאכול בספינה, ולכן אנו לא מורשים להחנות כאן. ניצה ונחפש  אפשרות במקום אחר.

ביקשנו  מהנציג לאפשר לנו לעמוד רק כדי שנוכל לסיים את ארוחת הבוקר, הנציג אישר זאת ונתן לנו אישור למשך חצי שעה בלבד.

השעה 12:15 מתארגנים ליציאה. יצאנו והפלגנו למפרץ  "opal  kornat",  זרקנו עוגן,

אריה התחיל לנסות לדוג,  ובנתיים אהרון, סמי ודוד יצאו עם הדינגי לחנות/מסעדה בחוף.

אהרון הלך בשביל להביא גלידות וירקות, סמי הגזבר נושא כל הזמן את קופתנו ומשלם.

דוד הצלם, ממשיך לצלם ולתעד.

בשעה 14:00 יצאנו מהמפרץ  "opal  kornat"  לכיוון מפרץ אחר שבו נעגון ללילה הבא. שמו של המפרץ  "konoba  solata" .

מקום שקט עם מעט ספינות, הזמנו שולחן במסעדה לשעה 20:30, בינתיים ירדנו כולם לשחות במי המפרץ, נחנו קצת ובערב ירדנו עם הדינגי בשתי נגלות למסעדה. שם כבר ישבו אורחים מספינות אחרות.

הזמנו דגים (כרגיל), סלט ותפוחי אדמה וחגגנו "ברית יצחק" של הנכד של משה סבג, היה נחמד מאוד!!!

בתום החגיגות חזרנו עם הדינגי לספינה קצת פלברה , לישון ושיהיה לילה טוב.

יום 5, רביעי- 07.07.21 – (הברית של הנכד של משה סבג)

יצאנו מעגינה בשעה 10:00 בדרך תוך כדי שיט אכלנו ארוחת בוקר, יש לציין ארוחת טובה מאוד שכללה, ביצים, סלט טונה, סלט ירקות משולב עם מנגו ותפוחי עץ, יוגורט, קורנפלקס, צנימים וקרקרים אדומים העשויים מסלק אדום, בקיצור ארוחת בוקר מדוגמת של השף סמי, איך לא.

לאחר מכן, משה העביר ותרגל מפרשנות למי שהתעניין בכך.

השעה 14:00 נכנסו למרינה "jezera", זאת מרינה משמעותית, גדולה ומרשימה.

כמובן שהתאפשר לנו להיכנס למרינה הזו, לאחר שמשה ביצע  booking   דרך האפליקציה ושילם מראש. הגענו בזמן על מנת שנוכל להיערך לחגוג כולנו כאן ביחד ובמקביל למשפחה של משה בארץ את הברית של הנכד שתיערך בשעה 17:00 בישראל.

החברה ירדו לקניות על מנת לחדש את האספקה. היום הוא יום מיוחד, מדובר בברית של הנכד של חברנו.

כולנו התקלחנו, התארגנו וישבנו בשולחן הסלון וחיכינו להודעה מהמשפחה בישראל על כך שהמוהל הגיע.הרמנו לחיים במקביל עם המשפחה והאורחים באשדוד, השתתפנו  בברכות בשירה ובתפילה של המוהל וכך התוודענו לשמו של התינוק "שוהם".

לאחר מכן, התארגנו להכנת ארוחת ערב, אריה הכין את הדגים שהוא תפס על הפלנצה בירכתי הספינה.

לאחר הארוחה יצאנו לשתות קפה בשטח המרינה, לראות את משחק חצי הגמר אנגליה נגד דנמרק. ( אנגליה ניצחה 1-2)

לאחר המשחק חזרנו לספינה לישון בשעה 00:00 בחצות.

יום 6,  חמישי – 08.07.21

יצאנו ליום חדש הפלגה בין האיים בשעה 8:15, משמאלנו אנו שטים ליד ""triburj ואחר כך "  " עיר גדולה ובהמשך ליד srima"" ומימין "prviclvka" ובהמשך משמאל "jahrij" וממול מימין "zlarin".

אנחנו עוברים במעבר צר (יחסית) לכיוון sibenik"" דרך kanal  luks"", אתנחתא ועדין לא אכלנו ארוחת בוקר והשעה 10:35.

השעה 11:00 אנו אוכלים ארוחת בוקר טובה, לאחר שנקשרנו לרציף מול מרכז העיר

ב  sibenik  ליד הקתדראלה על שם יעקב הצדיק. 

מיד הגיע איש המרינה על מנת לגבות תשלום בגין העגינה.

על מנת לחסוך בזמן ולא להפליג ל – skradin  סגרנו עם חברת טיולים שלקחו אותנו     ל – skradin  בסירה מהירה , לאזור הפארק skradin"" , שם עלינו על ספינה גדולה שלקחה אותנו לאזור קרוב יותר למפלים ב- "lozovac".

Krka water fall"" – סיירנו שם, המפלים מרשימים מאוד וישנה זרימה של כמות מים אדירה.

השעה 17:30 חזרנו  ברכב  ל- "sibenik" דרך היבשה הגענו לספינה בשעה 18:30 והתלנו את ההכנות לארוחת ערב.

יום 7,  שישי 9.7.21  SIBENIK

09:00 יצאנו מ- sibenik לכיוון מרינה "frapa" , בחזרה לנמל הבית של הספינה שם התחלנו את המסע.

הגענו ב 11:00 למרינה לכוון תחנת הדלק שם כבר נוצר פקק תנועה של סירות שמחכות לתדלק.

לאחר התדלוק החבר'ה ביקשו לצאת לים לתרגול מפרשנות, הרוח חזקה מאד, 20 – 25 קשר,  פתחנו מפרשים עם צמצום ותרגלנו בערך כשעתיים.

חזרנו למזח 8 במרינה ונקשרנו לרציף.

צוותים מחב' השכרה קיבלו את פנינו ואז החלו בבדיקות כשרות של המערכות בספינה

התחלנו עם הכנות לארוחת בוקר, עכשיו השעה 15:00 .

אנחנו נחים קצת ובשעה 16:00 יש לנו הזמנה ותור לבדיקת PCR (קורונה) בכניסה למרינה, הלילה נישאר לישון בספינה ומחר עלינו לעזוב עד השעה 08:00 .

בשעה 16:00 הגענו לשער המרינה, שם חיכה לנו האיש (ללא מסכה) שלקח את הדגימות לבדיקת ה PCR ,הוא החדיר לנו את המטוש דרך האף עד המוח והסינוסים .

הובטח לנו שעד למחרת בשעה 15:00 נקבל את תוצאות הבדיקה. ואכן קיבלנו כבר באותו הלילה תשובות שליליות לכולם,

ירדנו לשחות בחוף הים ובערב יצאנו למסעדה הנמצאת ליד הרציף

לקראת חצות חזרנו לישון בספינה , תזכורת עזיבה מחר בבוקר עד השעה 8:00.

התעוררנו בבוקר וארזנו את חפצנו ואת הציוד והמזון שנשאר בספינה (נשאר הרבה).

שתי עגלות של המרינה מלאות עד אפס מקום… הגענו עם העגלות לפתח המרינה ופגשנו מונית גדולה שעליה העמסנו את כל הציוד ולקחה אותנו לבית בעיר שאותו שכרנו מראש ללילה אחד.

הבית, צמוד לכביש צר ומעבר לכביש הים. צריך רק לחצות את הכביש על מנת לרדת לים.

בערב הכנו ארוחת ערב עשירה, דג טונה צלוי במנגל , סלטים, ומפרט עשיר של תוספות, בקיצור ארוחת מלכים של השף סמי והמנגליסט אהרון ,

בסוף הארוחה התפנקנו באבטיח קר ומה שהכי חשוב, שאכלנו על משטח בטון מן מזח שבנוי על המים. הורדנו לשם שולחנות וכיסאות, היה מכובד מאוד

סיכום של כל המסע הזה שמסתיים הלילה בשעה 00:15.

מחר תחילת נוהל לשדה התעופה ומשם טיסה לווינה שם נמתין לקונקשיין לחזרה ארצה.